Cine Lido
Avenida Tamaulipas 202,
Hipodromo,
Mexico City
06100
2 people favorited this theater
Uploaded By
More Photos of This Theater
Photo Info
Taken on: March 16, 2010
Uploaded on: January 20, 2012
Exposure: 1/80 sec, f/4.0, ISO 200
Camera: SONY DSC-W120
Size: 1.8 MB
Views: 2,158
Full EXIF: View all
Exposure bias value: 0
Scene capture type: 0
Custom rendered: 0
ISO speed ratings: 200
Max aperture value: 3
Saturation: 0
Date time: Mon Mar 15 20:42:51 -0700 2010
Image description:
Exposure mode: 0
Compressed bits per pixel: 4
Model: DSC-W120
Contrast: 0
Color space: 1
Make: SONY
White balance: 0
Exposure time: 1/80
X resolution: 72
Sharpness: 0
Pixel X dimension: 2592
Metering mode: 5
Flash: 16
F number: 4
Resolution unit: 2
Y resolution: 72
Pixel Y dimension: 1944
Date time original: Mon Mar 15 20:42:51 -0700 2010
Light source: 0
YCbCr positioning: 2
Exposure program: 2
Focal length: 1069/100
Date time digitized: Mon Mar 15 20:42:51 -0700 2010
El 23 de febrero de 1999, nuestro entonces “flamante” jefe de Gobierno del DF, Cuauhtémoc Cárdenas, adquirió por 90 millones de pesos los cines Futurama, París y el lapidado Bella Época (este último, el más devaluado y barato del paquete, con un costo promedio por sus instalaciones de poco más de once millones de pesos) con el fin de promover el cine mexicano, a través de una sociedad llamada Cinemas Nueva Opción, formada por productores y actores relacionados con el cine. La supuesta iniciativa (promocionada a los cuatro vientos durante una taquiza a duo por la mucho mejor actriz que senadora Maria Rojo y por Chayito Robles) era de dividir estos espacios en 26 salas de cine, las cuales se destinarían únicamente a la proyección de peliculas nacionales clasicas y de reciente estreno (ay, ajá…), quimerico proyecto el cual, (obvio) nunca se cristalizó. El Bella Epoca siguió acumulando polvo, basura, telarañas y graffitis en el exterior, hasta que el Fondo de Cultura Económica (del cual, hay que decirlo, la mayor parte de sus libros y demás publicaciones no tienen nada de económico) adquirió el recinto el 11 de septiembre de 2003, pagandole por el chistesito la cantidad de 33.3 millones de pesos a los cabrones de el gobierno del Distrito Federal, a quienes si bien nunca les interesó remodelar o hacer algo por salvaguardar el lugar, a fin de cuentas y pa’ no variar, supieron hacer un buen negocio con la venta del inmueble al triple de su precio original.
No one has favorited this photo yet
Comments (1)
Translation:
On February 23, 1999, our then “brand new” head of the DF Government, Cuauhtémoc Cárdenas, acquired the Futurama, Paris and stoned Bella Época cinemas for 90 million pesos (the latter, the most devalued and cheapest of the package, with an average cost for its facilities of just over eleven million pesos) in order to promote Mexican cinema, through a company called Cinemas Nueva Opción, made up of producers and actors related to cinema. The supposed initiative (promoted to the four winds during a taquiza duo by the much better actress than Senator Maria Rojo and by Chayito Robles) was to divide these spaces into 26 cinemas, which would only be used for the projection of national films Classic and recently released (oh, aha…), chimerical project which, (obviously) never crystallized. The Bella Epoca continued to accumulate dust, garbage, cobwebs and graffiti outside, until the Fondo de Cultura Económica (of which, it must be said, most of its books and other publications are not at all economic) acquired the site on September 11, 2003, paying for the little joke the amount of 33.3 million pesos to the bastards of the Federal District government, who although they were never interested in remodeling or doing something to safeguard the place, at the end of the day and pa ‘ not to vary, they knew how to do a good business with the sale of the property at triple its original price.